Koľko Stojí Vytvorenie Loga? » Cenník + Proces Návrhu

Koľko Stojí Vytvorenie Loga? » Cenník + Proces Návrhu

od Naposledy Aktualizované: 5. apr, 2024

Ak máte záujem o návrh loga pre vašu firmu, eshop, startup alebo pre akýkoľvek nápad, skúsim vám v tomto článku popísať, ako taký proces tvorby loga vyzerá. Taktiež spomeniem moje orientačné ceny za grafický návrh loga od jeho prvotnej idey až po finálnu podobu.

Som grafik na voľnej nohe a moje prvé logo, ktoré som navrhol, bolo uvedené do používania už pred 15 rokmi. Vytvoril som ho ešte počas štúdia dizajnu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Bolo to logo pre jednu malú začínajúcu americkú firmu. Odvtedy som navrhol asi stovku log pre rôzne firmy, kamarátov, či osobné webové a grafické projekty. Nižšie si môžete pozrieť nejaké príklady log, ktoré som za ten čas navrhol:

Návrhy Log - Ukážky

* Viac ukážiek mojich prác, ako aj objednávací formulár, nájdete na mojej osobnej webstránke pariza.art.

Tu si môžete pozrieť môj cenník. Ak máte záujem, neváhajte ma kontaktovať. Štýlové logo na mieru vám viem vytvoriť už od 49€.

Cenník tvorby loga

Proces návrhu loga

Na tvorbu profesionálneho loga využívam grafické programy Adobe Photoshop a Adobe Illustrator. Finálny návrh loga vám dodám vo viacerých formátoch, vrátane editovateľných súborov loga vo vektoroch (v krivkách) a vo vrstvách. Vždy sa snažím naplno využiť moju kreativitu a zapojiť fantáziu. Taktiež využívam skúsenosti a zručnosti, ktoré som nadobudol s prácou s týmito počítačovými programami za viac ako desiatku rokov.

Proces tvorby loga u mňa je celkom jednoduchý; po prvom kontakte a výbere jedného z mojich cenových balíčkov sa dohodneme na detailoch ako napríklad farby, ktoré by som mal použiť, na aký účel sa logo bude používať, čo by malo reprezentovať a podobne. Po zaplatení malej zálohy z vašej strany začínam vytvárať prvé návrhy. Tie vám následne pošlem a vy si vyberiete jeden z nich, ktorý doladím do finálnej podoby. Na konci pripravím súbory pre tlač a internet; viaceré formáty loga (.JPG, .GIF, .PNG, .PSD, .PDF, .AI, .EPS + režimy CMYK a RGB). Prípadne, ak si zvolíte môj najdrahší balíček, pripravím ešte návrhy na tlač vizitiek. Tie vám následne doručí kuriér až k vám domov za pár pracovných dní.

Tvorba loga svojpomocne

Samozrejme, ak chcete ušetriť, môžete si logo skúsiť vytvoriť sami. Dá sa tak urobiť pomocou nejakého grafického programu ako napríklad Adobe Illustrator. Alebo môžete využiť určitú online službu na tvorbu loga. Avšak ani tie nie sú zadarmo a kúpa takéhoto programu vás môže v konečnom dôsledku stáť viac peňazí ako keby ste si službu objednali u mňa. Je to však na vás.

Dúfam, že som vám s týmito mojimi krátkymi tipmi aspoň trochu pomohol pri procese návrhu vášho nového loga. A ak máte záujem o moje služby, neváhajte navštíviť môj osobný web a kontaktovať ma. Okrem log navrhujem aj vizitky, letáky, bannery, plagáty, ďakovné kartičky, darčekové poukazy, či iné tlačové produkty, ale aj webové stránky.

Ako pripraviť podklady na návrh loga a na čo nezabudnúť

Aby bol dizajn loga efektívny, je potrebné najskôr pripraviť kvalitné zadanie a podklady. Na tvorbu podkladov budete potrebovať súbor dobre zacielených otázok, ktoré vám pomôžu prejsť vašimi myšlienkami a určiť, ako by vaša značka mala vyzerať a ako by mala byť prezentovaná spotrebiteľom. Budete mať jasnú víziu, budete presne vedieť, čo chcete, a budete vedieť, na ktoré cieľové skupiny sa zameriavate pomocou kompletnej štúdie. Potom môžete buď vytvoriť grafiku sami alebo môžete nájsť talentovaného grafického dizajnéra, ktorý zrealizuje váš koncept. Vzhľadom na to, že čas sa rovná peniazom, najčastejšie nastanú dva scenáre.

Pre podnikateľa, ktorý má peniaze, nemá zmysel študovať grafiku, je oveľa rýchlejšie zaplatiť za čas niekoho iného, kto má roky skúseností a živí sa výrobou firemnej grafiky.

Ak ste vlastníkom firmy, ktorému chýbajú finančné prostriedky, ale má čas, pravdepodobne vám nezostáva nič iné, ako sa naučiť robiť grafiku.

Obidva scenáre majú spoločný menovateľ, a tým je zhromaždenie čo najväčšieho počtu rôznych myšlienok, čo má vaša firma typické. Čo robíte? Čo chcete vašim logom povedať? Ako chcete pôsobiť? Chcete ohromiť alebo pobaviť? Máte radi inovácie alebo tradície? (Nie, správna odpoveď nie je „áno, to všetko a ešte viac“!) Jednoducho pochopte, prečo a aké logo potrebujete a vytvorte si zoznam pojmov, zoznam vašich základných princípov a princípov vašej klientely. Potom urobte „krížový prieskum“ súčasného loga. Sú zvolené typy písma, farby a vizuálne komponenty vhodné pre vašu firmu? Sú v súlade s každým z tých slov, ktoré ste si napísali?

V prípade, že si dáte firemné logo vyhotoviť dizajnérovi, komunikujte s ním. Nerobte kompromisy pri kvalite loga, len aby ste ušetrili pár eur. Vaše logo nie je miestom, kde by ste mali šetriť a často dostanete to, za čo platíte.

V prípade, že si logo tvoríte samostatne, sústreďte sa na správny brainstorming. Zistite, čo z toho, čo už je dostupné na trhu, oslovuje vašu cieľovú demografickú skupinu a čomu by ste sa mali naopak vyhnúť. Pozrite sa na konkurenciu! Nepodliehajte klišé svojho odvetvia. Nerobte ho ani príliš komplikované. Jednoduchosť je kľúčom k zapamätateľnému logu. Nesnažte sa byť príliš trendy. Trendy sú fantastické, ale uistite sa, že vaše logo nebude o tri roky vyzerať staro.

Ako by malo vyzerať dobré logo?

  • je jedinečné a osobité
  • je zapamätateľné
  • funguje v akejkoľvek veľkosti a kdekoľvek
  • odráža identitu vašej značky
  • je nadčasové

Radšej to zvládnete sami alebo to necháte na kvalifikovaných odborníkov? Ako to už býva, každé riešenie má svoje výhody a nevýhody.

Tvorba loga podľa seba môže byť časovo náročná a mať nepredvídateľné výsledky. Vyžaduje tiež kreativitu, prístup ku kompetentnému grafickému softvéru a kontrolu nad ním. Výhodou je tiež, že máte úplnú kontrolu nad celým postupom a je to zadarmo.

Náklady na dizajnéra na voľnej nohe sa môžu pohybovať v stovkách eur a doba obratu môže byť aj niekoľko dní, no ak si dáte pozor pri výbere a dôkladne porovnáte ponuky, môže to viesť k veľmi príjemnému výsledku.

* Okrem log navrhujem aj webové stránky na redakčnom systéme WordPress.

Andrej

Autor: Andrej

Expert vo webových technológiách a práci s WordPressom už od roku 2007. Keď nie som práve pri PC, pravdepodobne sa učím cudzie jazyky alebo bicyklujem. Viac o mne si môžete prečítať tu.